کد مطلب: 170479
گزارش تصويري ؛
مردم اردل در غم شهادت مظلومانه جواد الائمه به سوگ نشستند
تاریخ انتشار : 1395/06/12 15:58:51
نمایش : 2031
مردم ولايتمدار شهرستان اردل همزمان با سراسر کشور در غم شهادت نهمين خورشيد آسمان امامت و ولايت امام محمد تقي(ع) به سوگ نشستند و اشک ماتم ريختند.














به گزارش هفت چشمه، ظهر امروز به مناسبت سالروز شهادت نهمين اختر ولايت و بحر بيکران امامت حضرت امام محمد تقي(ع) جواد الائمه، مجلس سوگواري با سخنراني خطبا و وعاظ و مداحي ذاکران اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و با حضور مردم و مسئولان در مسجد حضرت ابالفضل(ع) شهر اردل برگزار شد.

در اين مجلس که بعد از نماز جمعه با حضور شيفتگان و دوستداران اهل بيت عليهم السلام برگزار شد، حجت الاسلام موسي سلمان پور امام جمعه شهر اردل  ضمن نقل حديثي از امام جواد(ع) با موضوع ادب، به ذکر مصيبت و مرثيه‌خواني براي اين امام گرانقدر پرداخت.

در ادامه اين مراسم پژمان سيفي از  مداحان اهل بيت(ع) شهرستان اردل  به مرثيه ‌سرايي در وصف آن امام همام پرداختند و عاشقان و دوستداران مکتب اهل بيت عليهم السلام در سوگ امام جود و کرم بر سروسينه زدند و اشک ماتم ريختند.

حضرت امام محمد تقي عليه السلام، نهمين پيشواي شيعيان، که کنيه ايشان ابوجعفر و القابشان، جواد و تقي است در دهم رجب سال 195 هجري قمري در مدينه منوره متولد و در سي ام ذيقعده سال 220 هجري قمري به دستور معتصم خليفه ستمگر عباسي و بدست همسرش ام الفضل مسموم و به شهادت رسيدند.

انتهاي پيام/570ه
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg